Oscraps

Uploading Your Layout to a Challenge Gallery & Linking to the Challenge Forum Video Tutorial

Vicki Robinson

Designer + Brush Queen

Hildy

Well-Known Member
Merci pour cette vidéo!
Mais j'ai toujours un problème avec l'intégration du code quand je suis sur le forum? Dans la galerie super ça marche bien mais pas dans le forum et j'ai l'impression que le code qui s 'inscrit n'est pas en surgras ???
Je suis désolée Vicki de vous ennuyer avec ça!
Merci!
Hildy

Vicki Robinson

Designer + Brush Queen
Merci pour cette vidéo!
Mais j'ai toujours un problème avec l'intégration du code quand je suis sur le forum? Dans la galerie super ça marche bien mais pas dans le forum et j'ai l'impression que le code qui s 'inscrit n'est pas en surgras ???
Je suis désolée Vicki de vous ennuyer avec ça!
Merci!
Hildy
Can you show us a screen shot of what happens when you use the camera icon to embed your gallery image in the forum?

Hildy

Well-Known Member
Je pense que je fais exactement comme vous dans la vidéo. Je commence par la galerie en désir le défi et ensuite sur le forum voir photo. Merci beaucoup d'avoir prêté attention à mon problème.

clindoeil

Marie-Claire
CHEERY O
@Hildy Il me semble que ce que tu fais est juste ! Regarde dans le coin supérieur à droite : tu as une touche "aperçu" tu peux vérifier comment cela apparaitra une fois posté ;)

clindoeil

Marie-Claire
CHEERY O
Dans l'aperçu rien ne se passe !!! Grgrgrgrgrgr!
Je voudrais bien t'aider mais je ne saisis pas vraiment quel est ton problème :(
Normalement tu dois juste appuyer sur l'appareil photo <image embed>
Tu choisis ton layout.. Et c'est tout ! Rien de plus.. Tu valides et hop ! Ça ne marche pas ??

Vicki Robinson

Designer + Brush Queen
Je voudrais bien t'aider mais je ne saisis pas vraiment quel est ton problème :(
Tu choisis ton layout.. Et c'est tout ! Rien de plus.. Tu valides et hop ! Ça ne marche pas ??
Marie-Claire. The problem is that after she posts, the code remains without the image - just the code. I note that Hildy’s code is in French, but your code is in English. Did you come across any place to change a Language setting? I’m wondering if that is the problem. Could you also ask @Hildy what browser she is using? And thanks for trying to help— I’ve been using Google Translate. Vicki S. is also looking to see what she can find

Hildy

Well-Known Member
Tu choisis ton layout .. Et c'est tout! Rien de plus .. Tu valides et hop! Ça ne marche pas ??
C'est pourtant ce que je fais! Je vais voir si je peux mettre le code en anglais comme Vicki le souligne, je vais voir si cela fait de l'effet.
Marie Claire. Le problème est qu'après sa publication, le code reste sans l'image - juste le code. Je note que le code de Hildy est en français, mais votre code est en anglais. Avez-vous rencontré un endroit pour changer un paramètre de langue? Je me demande si c'est là le problème. Pourriez-vous également demander à [USER = 38690] @Hildy [/ USER] quel navigateur elle utilise? Et merci d'avoir essayé de m'aider. J'utilise Google Traduction. Vicki S. cherche également à voir ce qu'elle peut trouver
J'ai trouvé !!!! Euréka !!!! J'ai laissé en anglais le site et du coup ça a fonctionné !!!!! Merci Vicki pour la proposition !!!

clindoeil

Marie-Claire
CHEERY O
@Hildy ! Justement c'est ce que j'allais te proposer ! j'étais chez la coiffeuse quand je t'ai répondu, et ensuite cette idée m'a traversé l'esprit, car j'étais étonnée que tu aies le site en français !
Bravo ! tu as trouvé ! (d'ailleurs comment as-tu changé la langue !?)

Joansmor

Well-Known Member
I am sure it is a great video but not playing for me this morning. I wish there were written instructions that I could just click on like I used to be able to do

Vicki Robinson

Designer + Brush Queen
I am sure it is a great video but not playing for me this morning. I wish there were written instructions that I could just click on like I used to be able to do
Sorry you’re having problems with the video, @Joansmor but there are indeed written instructions right here in this forum. You can find them here,

Joansmor

Well-Known Member
Sorry you’re having problems with the video, @Joansmor but there are indeed written instructions right here in this forum. You can find them here,
The link was for uploading but not for linking to a forum. That is the part I wasn't sure how to do. But my internet is being faster now it has warmed up and I have it figured out and it is so easy compared to before.

Vicki Robinson

Designer + Brush Queen
The link was for uploading but not for linking to a forum. That is the part I wasn't sure how to do. But my internet is being faster now it has warmed up and I have it figured out and it is so easy compared to before.
So happy you like the new way!

Hello Vicki
The video was great but I still think I'm doing something wrong - less so today, but still doing something wrong :)
I've started an album for myself - Canterslowly - uploaded my page and currently have one copy of everything I've uploaded so far :p
I went into the Gallery page tonight, chose challenge 7 and uploaded my page with all the information :p
I then went into the Challenge forum page and found the embed icon and also added the shop details again for the kits (I now realise that bit wasn't necessary) :(
When I went into My Content there are 2 copies of my page (and only one of everyone else's)
Where am I going wrong please? Do I put my page into my own album into the Gallery, Challenge AND my own album?
If I load a page which I'm not putting into a challenge, do I put it in the Gallery and my own album?
Confused just a bit :rolleyes:o_O

Vicki Robinson

Designer + Brush Queen
Hello Vicki
The video was great but I still think I'm doing something wrong - less so today, but still doing something wrong :)
I've started an album for myself - Canterslowly - uploaded my page and currently have one copy of everything I've uploaded so far :p
I went into the Gallery page tonight, chose challenge 7 and uploaded my page with all the information :p
I then went into the Challenge forum page and found the embed icon and also added the shop details again for the kits (I now realise that bit wasn't necessary) :(
When I went into My Content there are 2 copies of my page (and only one of everyone else's)
Where am I going wrong please? Do I put my page into my own album into the Gallery, Challenge AND my own album?
If I load a page which I'm not putting into a challenge, do I put it in the Gallery and my own album?
Confused just a bit :rolleyes:o_O
No worries! Let’s see if I can unravel this.

You have two copies because you uploaded twice (once into the challenge gallery and once into your private album).

To enter a challenge, you would upload into that challenge‘s gallery, which will automatically keep a “virutal” copy in ”your content” which is the same as your member gallery. click gallery from menu and the “your content” to see all your stuff. You then go to the challenge forum and do the embed, which you did correctly.

You don’t really need an album at all because If you want to upload a page that is not challenge related you would choose Member Gallery from the gallery list when you go to upload. It will show up in “your content”.

Does that help?

No worries! Let’s see if I can unravel this.

You have two copies because you uploaded twice (once into the challenge gallery and once into your private album).

To enter a challenge, you would upload into that challenge‘s gallery, which will automatically keep a “virutal” copy in ”your content” which is the same as your member gallery. click gallery from menu and the “your content” to see all your stuff. You then go to the challenge forum and do the embed, which you did correctly.

You don’t really need an album at all because If you want to upload a page that is not challenge related you would choose Member Gallery from the gallery list when you go to upload. It will show up in “your content”.

Does that help?
Yes, that helps thank you. If I upload to challenges or gallery I will automatically see them in My Content. Thank you Vicki.

bcgal00

Well-Known Member
Tried to load a LO into the gallery and I am to click on "add layout" and select my LO but then it gives me a page that says "attachment upload", showing my LO and says I may close this tab once I have uploaded but then I am stuck on that page, if I hit "upload" it just stays on that page. It never progresses to the page with title, description, etc. I tried numerous times and can't figure out any other way to load a LO. Help!!!